תשובה לסבל הנפשי של האדם

סבלות רגשיים הנובעים מחטאי האדם

ההחלפה שאירעה על הצלב כללה גם את סוגי הסבל הרגשי שנובעים מחטאי האדם. גם בהיבט זה ישוע נשא את הרע כדי שאנו בתמורה נוכל ליהנות מהטוב. שתיים מבין הפגיעות האכזריות ביותר שבאות עלינו בשל פשעינו הינן בושה ודחייה. שתי אלה באו על ישוע בהיותו על הצלב.

בושה

בושה יכולה להשתנות בקיצוניות ממבוכה חמורה לתחושה קשה של חוסר ערך, המונעת מבן־אדם מערכות יחסים משמעותיות עם אלוהים או עם בני־אדם. אחד הגורמים השכיחים בימינו לתחושות של חוסר ערך הינה התעללות מינית או הטרדה מינית בילדות. קורבנות ההתעללות סובלים בדרך־כלל מצלקות היכולות להירפא רק בחסד אלוהים.

ישוע נשא בושה על הצלב

כאשר דיבר אודות ישוע על הצלב, אמר כותב האיגרת אל העברים כי הוא “סָבַל אֶת הַצְּלָב וַיִּבֶז הַחֶרְפָּה.” (אגרת אל העברים יב, 2) הוצאה להורג על צלב הייתה הדרך המבישה ביותר מכל צורות ההוצאה להורג, ונועדה לפושעים מהסוג השפל ביותר. בגדיו של המוצא להורג הופשטו מעליו, והוא נחשף עירום למול כל העוברים ושבים, שלעגו ולגלגו. זו הייתה הבושה הגדולה שישוע נשא כשהוא נתלה על הצלב. (מתי כז, 35־44)

תחת הבושה שישוע נשא, מטרתו של אלוהים היא להוביל את אלה הבוטחים בו לחלוק את כבודו הנצחי. באיגרת אל העברים ב, 10 אומר הכותב:

כִּי הוּא [אלוהים]… בְּהַנְחֹתוֹ בָנִים רַבִּים לְכָבוֹד נָאֶה הָיָה לוֹ לְהַשְׁלִים בְּעִנּוּיִם אֶת שַׂר יְשׁוּעָתָם [זהו ישוע].

הבושה שישוע נשא על הצלב סללה את הדרך לכל מי שבוטחים בו להשתחרר מהבושה של עצמם. לא זו בלבד, בנוסף הוא חולק איתנו את הכבוד השייך לו בזכות נצחית!

כתיבת תגובה