תכנית האלוהים לירושלים – פודקאסט פרק א

תכנית האלוהים לירושלים

ברוכים הבאים לפודקאסט של דרק פרינס ישראל. אנו שמחים שהצטרפתם אלינו לשידור.

היום אנחנו מתחילים בסדרה שבעיקר תעסוק בירושלים. לירושלים תפקיד חשוב בתכנית של אלוהים, גם לישראל וגם לעולם. את התכנית הזו של אלוהים אציג כדרמה בת 3 מערכות שאותן מביים אלוהים בעצמו. לכל מערכה נושא ייחודי וכולן מתרחשות בירושלים. נתחיל במערכה א' ולשם כך נשוב לימי דוד ושלמה.

הברכה של אומה מאוחדת תחת אלוהים

הנושא של מערכה א הוא: הברכה של אומה המאוחדת תחת אלוהים. השיא של תקופת דוד ושלמה הוא מקדש שלמה. הפאר של בית-המקדש בימיו עולה על כל דמיון. בית המקדש עמד במרכז עם ישראל שנהנה בימי שלמה משלום, שגשוג ושפע שאין מקבילים להם בהיסטוריה האנושית. אלוהים נתן לבני-ישראל שגשוג שכזה למטרה מסוימת! בני-ישראל לא נהנו מהברכה הזאת רק לתועלתם האישית. אלוהים תכנן שהעדות לברכה הזאת, של עם-ישראל המאוחד תחתיו, תצא מירושלים ותגיע לכל האומות.

דוד שעשה את רוב ההכנות לבניית בית המקדש אמר בזמן ההכנות:

"…והבית [הכוונה לבית המקדש] לבנות ליהוה להגדיל למעלה לשם ולתפארת לכל הארצות."
(דברי הימים א' כב, 5)

בשיא שלטונו של שלמה אנחנו רואים איך המטרה הזאת נשלמת. שמו של שלמה ופאר ממלכתו מגיעים רחוק, ומבקרים מכובדים מכל הארצות, וביניהם מלכת שבא באים לירושלים לחזות בעיניהם בתפארת המקדש בעושר שלמה, בחוכמתו ובשגשוג של בני-ישראל.

התפלגות הממלכה

התפארת של ממלכת שלמה לא האריכה ימים. שלמה בסוף ימיו התחיל לפזול לאלילים של נשותיו וכאשר מת התפלגה הממלכה וכל המבנה התערער מהיסוד. החלק הצפוני של הממלכה המפולגת נקרא ישראל. ממלכת ישראל נעקרה מאדמתה בידי אימפריית אשור והוגלתה אל העמים סביב. מאוחר יותר החלק הדרומי של הממלכה הנקרא יהודה, שירושלים בירתה, הובסה בידי ממלכת בבל. ירושלים ובית-המקדש המפואר נחרבו! ואנשי יהודה הוגלו לבבל.

שיבת יהודה לירושלים

לאחר 70 שנה החלו לאט לאט, שארית יהודה לשוב לירושלים ולשטחים המקיפים אותה. לאורך חמש המאות הבאות המדינה היהודית שבה ונוסדה, והיא ידועה בשמה "מדינת החשמונאיים". מאבקיה של מדינה זו בצל האימפריות הפגאניות השונות הגיע לשיא מול רומא. ובנקודה זו הבמה כבר ערוכה למערכה הבאה

פיוס- בין אלוהים ובין האדם, בין האהבה של אלוהים לצדק של אלוהים

מערכה ב': הנושא של מערכה ב' הוא: פיוס- בין אלוהים ובין האדם, בין האהבה של אלוהים לצדק של אלוהים. אלוהים אוהב אותנו והוא מדבר אלינו כמו אבא שהילדים שלו סרו ממנו, ובאהבתו הגדולה הוא קורא לנו: "שובו אלי". אבל יחד עם זאת אלוהים הוא שופט צדק והמשפט שלו לא משתנה וע"פ הדבר שלו אנחנו אשמים ואיננו ראויים לבוא אליו.

גולגתא

על גבעה הנקראת גולגתא, מחוץ לחומות ירושלים, נשלם הפיוס בין האהבה של אלוהים ובין הצדק שלו, בינינו בני-האדם ובין אלוהים. הצדק יושב אחת ולתמיד באמצעות מותו של בן-האלוהים ישוע המשיח, החף מחטא. במותו הגשים ישוע את נבואת ישעיהו:

"כולנו כצאן טעינו איש לדרכו פנינו ויהוה הפגיע בו את עוון כולנו."
(ישעיהו נג, 6)

שכולנו טעינו והלכנו בדרך שונה מהדרך של אלוהים, אלוהים המשיך בתוכניות שלו להושיע אותנו- והוא עשה זאת ע"י כך שהוא שם על ישוע את החטאים של כולנו, למעשה הוא השלים את הפיוס הזה בזמן שאנחנו עוד הלכנו בדרכנו.

כך שוב הפכה ירושלים למרכז שממנו יצאה העדות על האמת של אלוהים. שהפעם העדות היא- בשורת הפיוס. לאחר שישוע קם מן המתים, הוא הסביר לתלמידיו שהמוות שלו הגשים את נבואות התנ"ך. מותו של ישוע פתח את הדרך להכרזת בשורת הסליחה והשלום לכל האומות ואני קורא מלוקס:

"כן כתוב וכן נגזר אשר יעונה המשיח ויקום מן המתים ביום השלישי ואשר תקרא בשמו תשובה וסליחת החטאים בכל הגוים החל מירושלים."
(לוקס כד, 47-46)

ישוע הבטיח לתלמידים שלו שהכוח העל טבעי של רוח הקודש יינתן להם כדי שהעדות שלהם תהיה יעילה ואני קורא מספר מעשי השליחים את דבריו:

"אבל תשאו גבורה בבוא עליכם רוח הקודש והייתם עדי בירושלים ובכל יהודה ובשומרון ועד קצה הארץ."
(מעשי השליחים א,8)

מירושלים התלמידים המלאים בגבורה של רוח הקודש הכריזו את הבשורה שהלכה והתפשטה ליהודה שומרון ולבסוף לכל קצווי תבל. לאורך 19 מאות, זה היה המניע המרכזי של התלמידים של ישוע: להכריז את בשורת הסליחה והשלום. לקראת סוף המאה ה-19 התחיל אלוהים להכין את הבמה למערכה ג'- במערכה זאת אלוהי ישראל מודיע שהסמכות שלו נפרשת על כל האומות. את המערכה הזאת אנחנו נשמיע לכם בשידורים הבאים. אז זהו להיום תודה שהאזנתם לנו, כמובן שנשמח לשמוע מכם, אם אתם רוצים לשאול שאלות או אם יש לכם כל תגובה על השידור הזה אז תכתבו אלינו:
contact@dpi.co.il

כתיבת תגובה