מלכי ישראל מימי התנ"ך | חזקיהו

לאחר מות שלמה, הממלכה התפלגה. כלל מלכי ישראל (הממלכה הצפונית) היו לעובדי אלילים ונדחו על-ידי אלוהים. כמו כן מלכים רבים בממלכה הדרומית, ממלכת יהודה, עזבו את אלוהים ועבדו אלילים. למרות זאת, היו קומץ מלכים ביהודה שליבם היה ישר לפני אלוהים. יחד עם זאת, אף אחד מהם לא עבר את מבחן ההצלחה.

המלך חזקיהו

חזקיה  ביצע רפורמות גורפות ברחבי ממלכתו והשיב את עבודת האלוהים יהוה לממלכה. כאשר מלך סוריה, סנחריב הכריז מצור על ירושלים, אלוהים התערב והושיע בנס את חזקיהו ואנשיו.

לאחר מכן כאשר חזקיהו חלה וגסס, לא רק שאלוהים ריפא אותו, אלא הוא גם נתן לו אות מיוחד כאשר הוא החזיר את הזמן אחורה בשבילו. נוסף, הוא הבטיח לחזקיהו 15 שנים נוספות לחייו.

האות שאלוהים עשה עבור חזקיהו (הוא הזיז את השמש לאחור במסלולה) פרסם את שמו של חזקיהו בקרב עמים רבים. כתוצאה מכך, שגרירים מבבל באו לביקור. המעשה הזה מאוד החמיא לחזקיהו, לכן הוא החליט לחשוף בפניהם את כל אוצרות ממלכתו, אך מבלי לתת לאלוהים את הכבוד!

הכתובים מעירים שתי הערות בנוגע להתנהלותו של יחזקאל:

וְלֹא־כִגְמֻל עָלָיו הֵשִׁיב יְחִזְקִיָּהוּ, כִּי גָבַהּ לִבּוֹ; וַיְהִי עָלָיו קֶצֶף, וְעַל־יְהוּדָה וִירוּשָׁלִָם… וְכֵן בִּמְלִיצֵי שָׂרֵי בָּבֶל, הַמְשַׁלְּחִים עָלָיו לִדְרֹשׁ, הַמּוֹפֵת אֲשֶׁר הָיָה בָאָרֶץ, עֲזָבוֹ הָאֱלֹהִים; לְנַסּוֹתוֹ, לָדַעַת כָּל־בִּלְבָבו.
(דברי הימים ב' לב, 25, 31)

2 דברים שניתן ללמוד מחזקיהו

ניתן ללמוד שני דברים מהמלך חזקיהו. הראשון: אם אלוהים עושה עבורנו אות מאוד מיוחד זה לא אומר בהכרח שגם אנחנו אנשים מאוד מיוחדים, אלא רק שיש לנו אלוהים מאוד מיוחד.

דבר שני: אם אינך חש בנוכחות אלוהים בחייך, ייתכן שזה סימן לכך שהוא בוחן אותך כדי לראות כיצד תתנהג כאשר הוא לא איתך.

כתיבת תגובה