כיצד לפתח כושר עמידה על פי דרישת הכתובים

דרישת אלוהים מעמו: כושר עמידה

אחת התכונות החיוניות שאלוהים דורש מאנשיו הינו כושר עמידה. עם זאת, מאמינים רבים אינם נלהבים מהנושא הזה. בהרצאות שאני מטיף בנושא, קריאות רבות של "הללויה!" לא נשמעות בקהל. מכל מקום, כשאני מלמד כיצד לפתח כושר עמידה, האנשים נעשים קשובים. הם רוצים לגלות את הסוד הזה. ישנה דרך אחת בלבד לפתח כושר עמידה, והיא לשאת בכושר עמידה. הקהל נאנח, כאילו לומר, "האם לא קיים דרך קלה יותר?"

אין דרך קלה יותר לפתח כושר עמידה?

האמת היא, שלא קיימת דרך קלה יותר. כושר עמידה מהווה גורם חשוב לחיי אמונה מוצלחים, ואין כל דרך לפתח אותו מלבד לשאת בו. מרגע שקיבלנו את העובדה הזו, נוכל להגיב בצורה נכונה לכל קושי שבא. אנו נוכל לחשב את הכל לשמחה מפני שאנו יודעים במבחן האמונה שלנו מובילה אותנו לסבלנות. (ר' איגרת יעקב א, 2-3)

הברית החדשה מזהירה אותנו כי "הַסַּבְלָנוּת שְׁלֵמָה תִּהְיֶה בְּפָעֳלָהּ לְמַעַן תִּהְיוּ שְׁלֵמִים וּתְמִימִים וְלֹא תַחְסְרוּ כָּל־דָּבָר." (יעקב א, 4) במילים אחרות, עלינו להמשיך לשאת בכושר עמידה עד לשלמות התכנית של אלוהים עבורנו ועד שהוא מביא לסיום את המבחן.

לרוב, אלוהים אינו מודיע לנו שהאתגר שעומד לפנינו ימשך לששה חודשים. לפיכך, ייתכן שאדם מסויים יתייאש לאחר חמישה חודשים וחצי. כמה עצוב! עוד 15 ימים של כושר עמידה היו מאפשרים לאלוהים להשלים את תכניתו בחיי האדם. כעת ייאלץ האדם לשאת באתגר נוסף שנועד לטפל באותו פגם באישיותו. אלוהים לא יחדול ממבחנים ותוכחות לפני שהוא ישיג את כל מטרותיו. אם שבנו בליבנו לאלוהים, ככל שנלמד לשאת בכושר עמידה, כך נתקדם בחיינו הרוחניים.

דוגמה מעולם הספורט

שאול משתמש בדימוי של ספורטאי כדי לתאר את הנושא של כושר עמידה:

הֲלֹא יְדַעְתֶּם כִּי־הָרָצִים בָּאִצְטַדְיוֹן כֻּלָּם רָצִים וְאֶחָד יִזְכֶּה בִּשְׂכַר הַנִּצָּחוֹן כֵּן רוּצוּ לְמַעַן תִּזְכּוּ בו.
(ראשונה לקורינתים ט, 24)

כתיבת תגובה